jos245 schreef:Wat wel eens wil helpen is een busje injectiereiniger in de tank gooien (het best als er nog maar een liter of 10 benzine in de tank zit ) en dan een een eind rijden op hoge snelheid.Dat doe ik ook met onze moderne Panda, de benzine laat bij zo'n arm draaiend motorblok best wel troep achter. Die troep heb je ook bij oudere motoren. Er is trouwens van het merk Tunap een reiniger die blijkbaar alleen bij de dealers gebruikt wordt, werkt nog beter heb ik gemerkt, maarja, veel stads kilometers helpt bij ons vervuiling in de hand, dus pik ik um wel ens mee om wakker te schudden.
Een andere goedkope oplossing is bij de APK garage proberen met vacuumslangen lostrekken De Co zakt dan maar de motor gaat enorm schuddend lopen. Dus na de APK goedkeuring de slangen meteen weer aansluiten. Een beroerd lopende motor heeft verder niets met de APK te maken, mocht de garage zoiets wijs willen maken.
dat acetonverhaal doet ook al enige jaren de ronde, schonere en vooral completere verbranding. Niemand kan echter zeggen hoe en of het goed vermengt blijft in de tank.. Maar da's een hele andere discussie waar verschillende fora over zijn..