29 August 2014, 13:35
De 940 lijkt mij de perfecte auto, alles uit- en doorontwikkeld, de beste onderdelen klaar voor honderdduizenden km, niks meer aan doen. Ik zou kijken naar de auto, niet naar de cijfertjes. Zit er een goede uitlaat onder, banden van een merk, remslangen, distributieriem als het kan, zit de tank vol, onderstel, remschijven, klepspeling gesteld, de dagelijkse kosten zeg maar.
Met een gasauto is de cilinderkop nog een extra puntje van zorg, de kleppen vreten zich na verloop van tijd opwaarts tot de klepspeling niet meer te stellen is. Beetje afhankelijk van het gasinjectiesysteem maar bij 2-3 ton is dat proces wel afgelopen en zou je een gereviseerde kop moeten aantreffen (of een bijna gare dat zou jammer zijn).
Met een gasauto is de cilinderkop nog een extra puntje van zorg, de kleppen vreten zich na verloop van tijd opwaarts tot de klepspeling niet meer te stellen is. Beetje afhankelijk van het gasinjectiesysteem maar bij 2-3 ton is dat proces wel afgelopen en zou je een gereviseerde kop moeten aantreffen (of een bijna gare dat zou jammer zijn).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

