16 July 2014, 21:45
Marc1970 schreef:De keerringhouder van de B21 etc is inderdaad exact hetzelfde. Het gat voor de keerring is 110 mm. Je hoeft dus geen ingewikkelde of dure houder te kopen of maken, je kan er gewoon ÃÃn van een B230F op je B20 schroeven.
Alleen er aan denken dat je twee metrische boutjes meeneemt.
Eindelijk gevonden wie de 430118 keerring maakte voor Volvo, deze is van GACO, gemaakt door George Angus uit Newcastle on Tyne.
Meer trivia om indruk te maken op de dames: http://www.gracesguide.co.uk/George_Angus_and_Co
Ah, en nog een probleempje met de B230F versie op de B18/20: je kan hem niet goed centreren op de krukas! De 418238 centreer je met een voelermaat, de 1218634 heeft 3 alu uitsteeksels die hem op de krukas centreren en de de B230F heeft 2 paspennen. Maar die zitten natuurlijk niet op de B18/20.
Dit probleem ga je ook krijgen met je zelf uitgedraaide keerringhouder, en centreren is echt belangrijk voor de duurzaamheid van deze keerringen.
Dus als ik het goed begrijp, past een deksel van een b21 b23 b200 b230, etc. gewoon op een b20?
Is de diameter van de krukas ook gelijk?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68