27 April 2006, 12:01
hey, leuke ideen!
Zelf ben ik ook aan het kijken naar een beetje tunen.
Ik denk zelf aan:
-elektrische ventilator uit 850/960
-andere nokkenas (VX of A ofzo, om nog genoeg koppel op lage toeren te houden)
-verstelbaar nokkenastandwiel
-Simmons uitlaat
-injectiecomputer van een 940
-bla bla
Ik zou ook eens kijken naar het basisonderhoud van de auto. Olie van differentieel, remmen en bak ooit vervangen? remblokken, motorsteunen, benzinefilter, stuurbekrachtigingsvloeistof, dynamo (aarding is vaak slecht en bussen uitgelubberd), gasklep schoonmaken, injectoren schoonmaken, lekkages, carterventilatie, ga maar door...
PS: ik dacht dat de lambda sonde alleen het mengsel bijstuurd bij deellast, bij vollast dan worden de (adaptieve) kennvelden die opgeslagen zijn in de computer gebruikt. LH 2.4 is behoorlijk adaptief, dus modificaties gaan best goed.
Zelf ben ik ook aan het kijken naar een beetje tunen.
Ik denk zelf aan:
-elektrische ventilator uit 850/960
-andere nokkenas (VX of A ofzo, om nog genoeg koppel op lage toeren te houden)
-verstelbaar nokkenastandwiel
-Simmons uitlaat
-injectiecomputer van een 940
-bla bla
Ik zou ook eens kijken naar het basisonderhoud van de auto. Olie van differentieel, remmen en bak ooit vervangen? remblokken, motorsteunen, benzinefilter, stuurbekrachtigingsvloeistof, dynamo (aarding is vaak slecht en bussen uitgelubberd), gasklep schoonmaken, injectoren schoonmaken, lekkages, carterventilatie, ga maar door...
PS: ik dacht dat de lambda sonde alleen het mengsel bijstuurd bij deellast, bij vollast dan worden de (adaptieve) kennvelden die opgeslagen zijn in de computer gebruikt. LH 2.4 is behoorlijk adaptief, dus modificaties gaan best goed.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni