4 June 2014, 11:18
Wat ik heb gemerkt zijn er een aantal factoren. Stilstaan bij stoplicht met voet op de rem, dan gaat het snel mbt krom trekken. Ophangrubbers van de voorwiel ophanging die versleten zijn na 20 A 30 jaar. Verroeste geleide pennen van je rem klauwen. Als je klauwen niet soepel lopen vangen ze een evt slingering niet op en zal het wiel gaan slingeren. Mindere kwaliteit schijven. Ben niet perse voor Volvo schijven, maar na dat ik alle boven genoemde dingen gefixed had en! Originele Volvo schijven gemonteerd had rij ik al een dikke 30000 km rond zonder dit euvel. Wel met mijn 940, maar principe is gelijk. Bij mij was slingeren beste merkbaar bij remmen van 120 tot 80 als ik bij 180 begon te remmen. Dan ging het goed tot 120 om bij 100 serieus te trillen wat weer afliep naar 80.
Dus toen alle rubbers voor door pu vervangen, nieuwe klauwen, en uit eindelijk ook nieuwe schijven. Maar meeste effect zat in het nieuwe rubber en de goed lopende klauwen.
Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Dus toen alle rubbers voor door pu vervangen, nieuwe klauwen, en uit eindelijk ook nieuwe schijven. Maar meeste effect zat in het nieuwe rubber en de goed lopende klauwen.
Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km

