28 May 2014, 13:00
Wat is een 'oudere' Volvo V70? Een classic of een v70 II/V70n? De oudere classic is in feite een 850. De nieuwere een volledig nieuw model.
Voor beide auto's geld dat de vijfcilinders van Volvo komen (benzine). Van de v70n is een vijfcilinder diesel ook Volvo.
De Volvo vijfcilinder motoren zijn redelijk robuust. Voor alle motoren in de vijfcilinder range geld, meer vermogen is meer slijtage is meer onderhoud. Een d5 kan best 500.000km wegvreten, maar dat is dan wel met beleid en onderhoud gebeurt.
De vijfcilinder benzinemotoren geld hetzelfde verhaal, neem je een R uitvoering met 300pk AWD dan kom je minder waarschijnlijk aan kilometerstanden waar liefhebbers van Duitse merken achteruit van gaan lopen. Neem je een 2.5 10v met 144 pk dan duurt het wat lang naar de 100 per uur, maar dat houd ie weer wel 500.000km vol.
Als je een auto zoekt die drie ton draait zou ik momenteel
kiezen voor een 2.5t. Redelijk vermogen met lage turbodruk dus valt allemaal wel mee met slijtage. Let wel op, turbo's zijn gevoelige stukjes techniek en ze kosten hopen met geld als ze kapot zijn. Dus let hier op bij aanschaf.
Verder zijn het net auto's, er gaat er wel eens een stuk, alleen niet zo vaak :-).
Voor beide auto's geld dat de vijfcilinders van Volvo komen (benzine). Van de v70n is een vijfcilinder diesel ook Volvo.
De Volvo vijfcilinder motoren zijn redelijk robuust. Voor alle motoren in de vijfcilinder range geld, meer vermogen is meer slijtage is meer onderhoud. Een d5 kan best 500.000km wegvreten, maar dat is dan wel met beleid en onderhoud gebeurt.
De vijfcilinder benzinemotoren geld hetzelfde verhaal, neem je een R uitvoering met 300pk AWD dan kom je minder waarschijnlijk aan kilometerstanden waar liefhebbers van Duitse merken achteruit van gaan lopen. Neem je een 2.5 10v met 144 pk dan duurt het wat lang naar de 100 per uur, maar dat houd ie weer wel 500.000km vol.
Als je een auto zoekt die drie ton draait zou ik momenteel
kiezen voor een 2.5t. Redelijk vermogen met lage turbodruk dus valt allemaal wel mee met slijtage. Let wel op, turbo's zijn gevoelige stukjes techniek en ze kosten hopen met geld als ze kapot zijn. Dus let hier op bij aanschaf.
Verder zijn het net auto's, er gaat er wel eens een stuk, alleen niet zo vaak :-).
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014