12 May 2014, 20:32
Bedankt voor je reactie.
Ik zit er zelf echt nog over te twijfelen. In de schuur ligt nog een stapeltje Strombergs, revisiesetje erbij en ik heb een goede carburateur. Zijn de inlaatspruitstukken van de B19, B21 en B23 dan ook hetzelfde? De Stromberg ken ik onderhand wel uit mijn hoofd. Geldt niet voor de Pierburg en Solex, en die zijn volgens mij ook niet zo goed als de good old Stromberg. Ombouwen naar injectie kan natuurlijk ook altijd nog.
Moeilijk moeilijk... al is een carburatiemotor met Stromberg wel het simpelst, degelijkst en meest onverwoestbaar. Beetje een kop-of-munt discussie.
Het gaat me trouwens niet om de pk's. Met een stromberg zul je die 115 pk ook wel niet halen. Het gaat mij om het koppel, 185 i.p.v. 150 Nm. Dat zal met een Stromberg wel goedkomen.
Ik zit er zelf echt nog over te twijfelen. In de schuur ligt nog een stapeltje Strombergs, revisiesetje erbij en ik heb een goede carburateur. Zijn de inlaatspruitstukken van de B19, B21 en B23 dan ook hetzelfde? De Stromberg ken ik onderhand wel uit mijn hoofd. Geldt niet voor de Pierburg en Solex, en die zijn volgens mij ook niet zo goed als de good old Stromberg. Ombouwen naar injectie kan natuurlijk ook altijd nog.
Moeilijk moeilijk... al is een carburatiemotor met Stromberg wel het simpelst, degelijkst en meest onverwoestbaar. Beetje een kop-of-munt discussie.
Het gaat me trouwens niet om de pk's. Met een stromberg zul je die 115 pk ook wel niet halen. Het gaat mij om het koppel, 185 i.p.v. 150 Nm. Dat zal met een Stromberg wel goedkomen.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL