5 May 2014, 16:25
't Er tussen passen van dempers vind ik nogal een gevecht (proefondervindelijk vastgesteld ;-) ). Door het vechten is bij mij regelmatig een tussenpijp gesneuveld met (minimaal) extra vertraging tot gevolg. Mi wegen de kosten van een complete uitlaat daar niet tegenop en heb voor mezelf besloten dat, Ã ls ik met de uitlaat aan de gang ga, ik de hele pijp in ÃÃn keer vervang (v/a de voorste demper dan - het deel v/a het uitlaatspruitstuk is meestal nog wel goed/hard). Extra voordeel is dat je ook niet verrast wordt door niet op elkaar aansluitende delen (rechte pijp of ÃÃn onder een hoek).
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.