26 April 2014, 19:14
Zoals altijd bij alle Volvo's, alles hangt of staat met de staat van het onderhoud. Zijn ze goed onderhouden kunnen ze, bij wijze van, een leven lang mee. Maakt dan ook niet uit welke serie je van de Volvo hebt. Ook is er voor iedere serie wat positiefs en uiteraard negatiefs te vermelden. De 850 / x70 classic is een dijk van een auto, met zijn eigen specifieke kenmerken en probleempjes. Door sommige geen echte Volvo genoemd want was de eerste voorwielaandrijver van Volvo, maar inmiddels allang bewezen goed.
Ik heb hier veel mensen die in allerlei type's rijden van Volvo en bij allemaal geld dat het onderhoud het belangrijkste is. Houd hier ook terdege rekening mee, als je er eentje gaat kopen. Een echt goedkope 850/x70 classic is meestal een frikadel van een auto die een hoge (achterstallige) kostenpost blijkt te zijn. Geef dan liever wat meer uit met aantoonbaar onderhoud. De turbo modellen liggen qua aanschaf wat hoger als de N/A modellen en zijn ook duurder in onderhoud.
Even over je brandstofverbruik van de 850/x70 classic diesel, die ga je dus niet halen en 1:17 is een utopie. Meer reëel is voor een diesel 1:13 en voor een benzine 1:8 tot 1:10.
Ik heb hier veel mensen die in allerlei type's rijden van Volvo en bij allemaal geld dat het onderhoud het belangrijkste is. Houd hier ook terdege rekening mee, als je er eentje gaat kopen. Een echt goedkope 850/x70 classic is meestal een frikadel van een auto die een hoge (achterstallige) kostenpost blijkt te zijn. Geef dan liever wat meer uit met aantoonbaar onderhoud. De turbo modellen liggen qua aanschaf wat hoger als de N/A modellen en zijn ook duurder in onderhoud.
Even over je brandstofverbruik van de 850/x70 classic diesel, die ga je dus niet halen en 1:17 is een utopie. Meer reëel is voor een diesel 1:13 en voor een benzine 1:8 tot 1:10.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983