27 February 2014, 20:03
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 February 2014, 20:05 door 345GLS.)
Ja dat klopt helemaal, ik heb zo hier en daar al wat navraag gedaan en voor de Solex Cisac en de Pierburg is niet veel meer te krijgen. Voor de Zenith Stromberg nog wel. Gaat de motor niet te arm lopen met een naald van een B19 of B21? En haal ik dan het koppel van 185 Nm (t.o.v. 150 Nm van de B19) wel?
BCCP meldde als eventuele (zijstroom) vervanger nog een SU HIF44, of voor de valstroom een Weber carburateur. Maar goed, een nieuwe carburateur kost natuurlijk vele honderden euro's... dan kan ik net zo goed ombouwen naar injectie. De 360 heeft namelijk een katalysator en 'K6' op het kentekenbewijs, dus een max. CO van 1,5% voor de apk. En met een SU of Weber carburateur wil je echt geen hedendaagse monteur aan je auto laten knutselen... dan gaan ze voor de apk het CO naar beneden stellen en is de hele afstelling naar z'n grootje omdat ze er geen verstand van hebben.
BCCP meldde als eventuele (zijstroom) vervanger nog een SU HIF44, of voor de valstroom een Weber carburateur. Maar goed, een nieuwe carburateur kost natuurlijk vele honderden euro's... dan kan ik net zo goed ombouwen naar injectie. De 360 heeft namelijk een katalysator en 'K6' op het kentekenbewijs, dus een max. CO van 1,5% voor de apk. En met een SU of Weber carburateur wil je echt geen hedendaagse monteur aan je auto laten knutselen... dan gaan ze voor de apk het CO naar beneden stellen en is de hele afstelling naar z'n grootje omdat ze er geen verstand van hebben.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL