27 February 2014, 11:43
Heren,
Een paar weken terug heb ik er een 360 bij gekocht. Hier zit nu een goed lopende B200K in, maar ik wil graag wat meer koppel. Ik wil daarom het onderblok van een B230 gebruiken en de cilinderkop behouden (want die heeft net een ton gereden en ziet er perfect uit).
Een ombouw naar injectie wil ik liever niet. Daarom ben ik aan het kijken naar wat er mogelijk is qua carburateurs. De huidige Solex 34-34 Cisac wil ik liever niet behouden, zo geweldig zijn ze niet. Geldt ook voor de Pierburg carburateurs. Het liefst zou ik een Zenith-Stromberg gebruiken. Ik kan alleen niet vinden of deze carburateurs wel zijn geleverd op de 2.3's. Ik moet namelijk wel de goede sproeiernaald gebruiken, anders schiet het niet op.
Wie weet of de Zenith-Stromberg is geleverd op de 2.3 liter en weet iemand misschien het type/nummer van de sproeiernaald die er dan in moet?
Daarnaast zit ik nog te twijfelen tussen een L- en een A-nokkenas. De L is natuurlijk erg lui, de A schijnt iets beter te zijn. Maar in tegenstelling tot vrijwel alle anderen ben ik niet zozeer op zoek naar piekvermogen bovenin, ik wil vooral koppel. Ik hou niet zo van toeren maken. Ook met mijn 345 en 360 (beide B19A's) kom ik vrijwel nooit boven 3.500 tpm. Heeft iemand hier ervaring met de A-nokkenas t.o.v. de L-nokkenas?
Een paar weken terug heb ik er een 360 bij gekocht. Hier zit nu een goed lopende B200K in, maar ik wil graag wat meer koppel. Ik wil daarom het onderblok van een B230 gebruiken en de cilinderkop behouden (want die heeft net een ton gereden en ziet er perfect uit).
Een ombouw naar injectie wil ik liever niet. Daarom ben ik aan het kijken naar wat er mogelijk is qua carburateurs. De huidige Solex 34-34 Cisac wil ik liever niet behouden, zo geweldig zijn ze niet. Geldt ook voor de Pierburg carburateurs. Het liefst zou ik een Zenith-Stromberg gebruiken. Ik kan alleen niet vinden of deze carburateurs wel zijn geleverd op de 2.3's. Ik moet namelijk wel de goede sproeiernaald gebruiken, anders schiet het niet op.
Wie weet of de Zenith-Stromberg is geleverd op de 2.3 liter en weet iemand misschien het type/nummer van de sproeiernaald die er dan in moet?
Daarnaast zit ik nog te twijfelen tussen een L- en een A-nokkenas. De L is natuurlijk erg lui, de A schijnt iets beter te zijn. Maar in tegenstelling tot vrijwel alle anderen ben ik niet zozeer op zoek naar piekvermogen bovenin, ik wil vooral koppel. Ik hou niet zo van toeren maken. Ook met mijn 345 en 360 (beide B19A's) kom ik vrijwel nooit boven 3.500 tpm. Heeft iemand hier ervaring met de A-nokkenas t.o.v. de L-nokkenas?
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL