Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stationair uitvallen
He HansDAF,

bedankt voor de informatie!

De auto blijft ondertussen stationair lopen, heb de koudestartinjector losgekoppeld, spinnekop met luchttoevoer helemaal schoongemaakt en gasklephuis schoongemaakt.
Elektrodeafstond nog nagekeken en afgesteld op 0,7, maar loopt nog steeds schokkerig.
Bougies waren inderdaad heel zwart, schoongemaakt en na tijdje lopen waren ze weer zwart. Kan op verschillende dingen duiden zover ik heb gelezen; te rijk mengsel, corrosie bedrading, luchttoevoer geblokkeerd, verkeerde bougies.

Ik ben nu van plan om -de timing nog een keer te stellen
-oude bougies er weer terug in te doen en kijken of het verschil uitmaakt.
-de bedrading van motorkabelboom die verweerd is opnieuw te isoleren.

Ben niet van plan om nog meer te investeren in dit blok, heb van het weekend een B21ET van skidje gekocht. Deze komt er in de toekomst in, liep goed en zag er een stuk beter uit!

Hopelijk krijgen we beide goede lopende motoren!

HansDAF schreef:Hi Schipper, ik heb ook een B21ET (1985), met evenzoveel problemen. Als je de koudstartinjector aansluit en de motor gaat slechter lopen, staat ie extra brandstof in te spuiten. De motor krijgt daardoor zoveel brandstof dat de bougies nat slaan en de motor (bij mij) er in 1 keer mee stopt. Meet eens in de stekker van de koudstartinjector of je spanning meet. Bij draaiende motor mag je daar geen spanning meten. Maak een tussenkabeltje met 2 Bosch stekkertjes en een proeflampje. Je kunt dan zien wanneer een van de K-jet componenten aangestuurd worden (zo ook je luchtschuif). De electrode afstand dient 0,7 - 0,8 mm te zijn. Wat is de kleur van je bougies? Bij waren ze zo zwart als de kachel....... Ecu zul je tevergeefs zoeken, het is een mechanisch brandstofsysteem met een transistor ontsteking. Hier kun je dus geen lambda sensor op aansluiten. Wide band kopen met aparte meter in dashboard. CO stond bij mij trouwens tijdens APK keurig en toch starte/liep de auto slecht......... Co alleen afstellen bij stilstaande motor, daarna starten en meten. Rubbertjes bij de injector en injectorhouders is altijd verstandig om die te vernieuwen.

Al met al heb ik hetzelfde traject gelopen zonder verder te komen. Alles vernieuwd wat ik kon bedenken maar niets hielp. Uiteindelijk ben ik bij een Ferrari liefhebber terechtgekomen die met een V12 rijdt met dubbele K-jet (pffffffff)
Ik heb vorige week de spinnenkop, injectors, luchtschuif en warmloopregelaar gebracht. Hij heeft een testbank en kan alle onderdelen testen op correcte werking. Druk in de spinnenkop te hoog, injectors goed, luchtschuif goed, de warmloopregelaar van slag af....... De warmloopregelaar is het brein achter de K-jet. Bij mij gaf ie veel te veel brandstof. (druk te laag) De warmlooprgelaar wordt nu gereviseerd en hoop hem eind van de week terug te hebben. Kost wat, maar dan heb je ook wat....

Als je zover niet wilt gaan kun je eerst drukken meten, ik heb er een testmeter voor gemaakt. Snel en simpel diagnose te stellen.
Antwoord

Berichten in dit topic
Stationair uitvallen - door Schipper - 30 December 2013, 00:11
Stationair uitvallen - door HansDAF - 14 January 2014, 01:19
Stationair uitvallen - door Schipper - 14 January 2014, 18:30

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Olielampje brandt bij stationair draaien - OPGELOST - Boet 8 2.138 24 July 2024, 15:42
Laatste bericht: Boet
Star Help! Veel te hoog stationair 01Dennis10 1 1.106 30 April 2023, 16:52
Laatste bericht: Marc1970
  Stationair Nicolaas H 3 2.650 16 January 2022, 12:18
Laatste bericht: Grey240Polar
  B230K stationair Volvo-MSX 2 2.137 15 October 2021, 16:10
Laatste bericht: skidje
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 5.259 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar
  motor hapert even vanaf stationair Arnic 5 5.382 2 August 2021, 16:37
Laatste bericht: Arnic
  Inhouden/uitvallen bij warme motor Arjan. 8 4.966 13 June 2021, 09:37
Laatste bericht: Volvo240
  Te hoog stationair - Volvo 244GL B21A gerbenvdlindeu 4 5.429 3 February 2019, 22:07
Laatste bericht: gerbenvdlindeu
  240 polar 2.0 1993 loopt slecht stationair coen68 14 11.281 10 January 2019, 14:26
Laatste bericht: coen68
  245 turbo loopt niet stationair Gus 8 6.963 31 August 2018, 09:40
Laatste bericht: Gus

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)