15 December 2013, 18:04
Ja maar als je een passend energieadvies wil dan wil ik je ook adviseren niet naar Essent.nl te surfen. Dus de websites van belangenclubs en fabrikanten laten we maar even buiten beschouwing lijkt me?
Een brandstof is een verbinding van C meerdere H moleculen met enkele andere moleculen. Grootste verschil tussen benzine, diesel en lpg? De lengte van de ketens. Lpg is vrij kort en dus vluchtig (gas). Benzine wat langer.
Als je de keten bekijkt zullen de meeste c's twee h's gebonden hebben en de eerste en laatste C hebben drie h's gebonden.
Wat houd dat in voor lpg en benzine verbranden? Een benzinestreng heeft relatief meer c's tov het aantal h's.
Dus meer c's verbranden betekend meer CO of CO2.
ECHTER, lpg verbruik is hoger. Hoe een en ander dus in de praktijk uitpakt is niet een twee drie te zeggen. Als de mengverhouding precies kloppen zal lpg beter uit de bus komen, maar daar is een g3 installatie voor nodig.
De reststoffen als nox en fijnstof vallen hier nog helemaal buiten.
Gezien de ongeregelde dampgas installatie in de gemiddelde oldtimer, vergeet je milieu argument. Et is een drogreden om lpg te rijden PUNT
Een brandstof is een verbinding van C meerdere H moleculen met enkele andere moleculen. Grootste verschil tussen benzine, diesel en lpg? De lengte van de ketens. Lpg is vrij kort en dus vluchtig (gas). Benzine wat langer.
Als je de keten bekijkt zullen de meeste c's twee h's gebonden hebben en de eerste en laatste C hebben drie h's gebonden.
Wat houd dat in voor lpg en benzine verbranden? Een benzinestreng heeft relatief meer c's tov het aantal h's.
Dus meer c's verbranden betekend meer CO of CO2.
ECHTER, lpg verbruik is hoger. Hoe een en ander dus in de praktijk uitpakt is niet een twee drie te zeggen. Als de mengverhouding precies kloppen zal lpg beter uit de bus komen, maar daar is een g3 installatie voor nodig.
De reststoffen als nox en fijnstof vallen hier nog helemaal buiten.
Gezien de ongeregelde dampgas installatie in de gemiddelde oldtimer, vergeet je milieu argument. Et is een drogreden om lpg te rijden PUNT
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014