15 December 2013, 16:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 December 2013, 16:43 door Kogelman.)
MarcoV schreef:mag ik vragen waar je dit hebt laten doen en wat de kosten waren? Kun je hier op wachten of moet je de auto neerzetten.
marco
Marco: Injectorrubbertjes koop je gewoon bij de Volvodealer. Let op er zitten er 3 in een setje, je moet dus 3 setjes aanschaffen, want je hebt 8 rubbertjes nodig (kostte mij in totaal zo'n 27,- euro). Bestellen kan
ook bij Skandix.de voor 0,89 euro per rubbertje, maar dan komt er nog 13,50 euro aan verzendkosten bij. Ik had geen zin om erop te wachten en heb ze bij de dealer gehaald.
Vervangen kun je zelf doen, er staat op dit forum ergens een korte beschrijving ervoor (injectorrail losschroeven, injectoren eruit en rubbertjes boven en onder vervangen, terugmonteren in omgekeerde volgorde, ben je niet lang mee bezig). Omdat ik de boel toch open had liggen heb ik meteen gekozen om de injectoren ultra-soon te laten reinigen, dat schijnt tientjes werk te zijn heb ik me laten vertellen.
Ultrasoon reinigen is via mijn vaste garagebedrijf uitbesteed aan een revisiebedrijf (zij reinigen en controleren daarna ook het sproeibeeld), tijdsduur bij mij: dag 1 injectoren demonteren en wegbrengen, tweede dag retour en monteren.
Rekening heb ik nog niet, reinigen zou ongeveer 10 euro per injector gaan kosten.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2