15 December 2013, 16:05
Kogelman schreef:Sinds het natte en koude weer begonnen is, kwamen ook de klachten van een schuddend/stotend blok na koude start terug. Het blok liep na starten niet mooi rond (leek wel op 3 poten), maar na 200 m rijden was het altijd over. Via dit forum las ik herkenbare klachten die wellicht verholpen kunnen worden door de injectorrubbers te vervangen.
Ik heb afgelopen week de injectorrubbers vervangen (8 stuks) en de injectoren ultrasoon laten reinigen bij een revisiebedrijf.
Sindsdien is het schudden/niet mooi rond lopen na een koude start verleden tijd.
De eerste keer starten na het ultrasoon reinigen leverde een flinke rookontwikkeling op, ik schrok er van. Geen idee waardoor? (wellicht nog wat reinigingsresidu dat verbrandde?), blok even goed warm gereden en vanaf de tweede koude start geen last meer.
Na een koude start ('s ochtends met temp.onder nul) pakt het blok direct mooi op en draait rond met veel minder trillingen dan voorheen.
M.a.w.: herken je bovenstaande klachten, dan is het de moeite waard om de injectorrubbers eens te vervangen (na 20+ jaar, kan er valse lucht langslekken). Bij mij heeft het in ieder geval het gewenste resultaat opgeleverd.
mag ik vragen waar je dit hebt laten doen en wat de kosten waren? Kun je hier op wachten of moet je de auto neerzetten.
marco
Volvo 244 GLE USA met 2.3i ombouw.