15 December 2013, 13:55
zweedse schone schreef:Nou weet niet of het stuk negatief moet worden gezien - journalisten schrijven vaak op een manier van sensatie of uitlokking, ze willen anders schrijven zodat het opvalt of over ze gesproken wordt.. Er wordt wel in het eerste gedeelte duidelijk gemaakt van laat de regel bestaan, switch niet en noem geen milieu als argument als het om geld gaat. Laat de maatregel in de pas lopen met rest Europa en dus 30jaar. Moedig mensen niet aan om van schonere LPG juist weer naar minder schone benzine te gaan. Tevens kan het stuk in een krant een paar eerste kamer leden bij VVD wakker maken dat Pvda het nu plots wel oke vindt dat de oude regel blijft.Je kan veel zeggen, maar LPG in een oldtimer is never nooit schoner dan benzine: de CO2-uitstoot is lager, maar de NOx-uitstoot (ook wel bekend als fijnstof) is echt vÃle malen hoger. Ook bij een G2-installatie is dat nog veel hoger dan dezelfde auto op benzine. Het argument van gasrijders dat LPG veel milieuvriendelijker is klopt dus absoluut niet, alleen voor G3 klopt dat (dan is de NOx-uitstoot ook iets lager dan bij hetzelfde model op benzine).
Zullen ze geen bezwaar tegen moeten hebben want in hun verkiezingsprogramma waren ze voor het handhaven van de 30 jaar oldtimer wegnbelasting vrij. Man een man, woord een woord.....