16 October 2013, 23:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 October 2013, 00:14 door Volvo 142 B23.)
Dat bedoel ik dan met duidelijke documentatie....
Ja als je geen 'driver' op de print hebt, wat in feite dus gewoon een transistor is, dan zul je die extern moeten gebruiken. Geen idee of dit dan ook A1 is eerlijk gezegd.
Op de megasquirt PCB zou ik em er even bij solderen. Bij de KDFI is dat bijna niet te doen ivm het smd ontwerp.
Het gebruik van een transistor is an sich niet zo moeilijk. De transistor die je nodig hebt (2 stuks):
http://www.diyautotune.com/catalog/bosch...p-230.html
Schakelen als volgt (is een schema voor de VB921 welke niet meer leverbaar is en is vervangen door de BIP373):
![[Afbeelding: vb921-driver-extras.gif]](http://www.205turbotechnics.co.uk/MegaSquirt/web_images/images/vb921-driver-extras.gif)
Coal A/B zijn de ontstekingsuitgangen op je KDFI en gaan middels een weerstandje naar pin 1 op de transistoren.
De 2e pin van de transistoren sluit je aan op je bobine (kanaal 1 of 2).
Pin 3 komt aan massa.
Zie de transistor maar als een relais maar dan zonder bewegende delen en veul sneller.
Rest nog de pin waar je deze op aan moet sluiten....
Ja als je geen 'driver' op de print hebt, wat in feite dus gewoon een transistor is, dan zul je die extern moeten gebruiken. Geen idee of dit dan ook A1 is eerlijk gezegd.
Op de megasquirt PCB zou ik em er even bij solderen. Bij de KDFI is dat bijna niet te doen ivm het smd ontwerp.
Het gebruik van een transistor is an sich niet zo moeilijk. De transistor die je nodig hebt (2 stuks):
http://www.diyautotune.com/catalog/bosch...p-230.html
Schakelen als volgt (is een schema voor de VB921 welke niet meer leverbaar is en is vervangen door de BIP373):
![[Afbeelding: vb921-driver-extras.gif]](http://www.205turbotechnics.co.uk/MegaSquirt/web_images/images/vb921-driver-extras.gif)
Coal A/B zijn de ontstekingsuitgangen op je KDFI en gaan middels een weerstandje naar pin 1 op de transistoren.
De 2e pin van de transistoren sluit je aan op je bobine (kanaal 1 of 2).
Pin 3 komt aan massa.
Zie de transistor maar als een relais maar dan zonder bewegende delen en veul sneller.
Rest nog de pin waar je deze op aan moet sluiten....
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014