23 September 2013, 20:59
SFRC schreef:Ah, je hebt het antwoord op de vraag al gevonden. CMC modellen zijn waanzinnig mooi gebouwd...Ik wil net zeggen, vooral die originele met vervangbare rubbers doen alles behalve wissen, en da's niet voorbehouden aan snelle Italianen..!
Zo'n plastic schermpje is idd ernstig nodig. Boven de 100 km/u gaan de meeste wissers van klassiekers al zweven. Bij snelheden waartoe dit apparaat in staat is, zijn de wissers puur voor de sier. En als je dan door een zwerm muggen rijdt... Ferraris van die tijd zijn trouwen niet bedoeld om mooi te zijn. Voor Enzo meer een toevallige bijkomstigheid. Vorm volgt functie was het devies.
In de States zie je dat nog steeds (States-steeds.?) All de grote trucks met neus (Kenworth, Peterbilt etc.) hebben een plexiglas 'ruitje' boven de grill, en vaak hebben de 'antisteenslaghoezen' voor op personenauto's een paar randjes extra om zo ook de vliegjes wat af te kunnen houden..
Maarruh.. 250 SWB, al lang op het verlanglijstje en in de kast..