Iedereen bedankt voor de tips! Hij loopt inmiddels weer, dus ik zal even toelichten wat er exact aan de hand was.
@boedr: heb elektronische ontsteking, dus nieuwe contactpuntjes hebben geen zin
Neem aan dat je dat wel wist en er overheen had gelezen 
@Edwin: halve maantjes (klepspietjes) zaten nog goed, klepveer gelukkig niet gebroken.
@Drk: Distri stond wel goed, heb alles nogmaals gedubbelcheckt.
@Dop: compressietest gaf meer duidelijkheid ja!
Distributie stond voordat hij uberhaupt op 3 poten liep inderdaad niet goed, ik had het merkteken vd v-snaar poelie aangehouden, die op het tandwiel had ik niet gezien.
Maar goed, toen deed 1 cilinder dus niet mee.
Vervolgens compressiemeter geleend van een maat:
Cilinder 1: 10,5 bar
Cilinder 2: 9,5 bar
Cilinder 3: 8,5 bar
Cilinder 4: 0,75 bar..
Toen heb ik kleppendesel er maar weer afgehaald, klepspeling opnieuw gemeten:
achterste klep had 0,0 speling. Geen idee hoe dat mogelijk was, want we hebben alles telkens met 2 man onafhankelijk gemeten). Ik begreep er echt niets van.
Dus bij alle kleppen nogmaals maar klepspeling gemeten: 6 v/d 8 kleppen konden toch wel een andere maat gebruiken.
Van 3 kleppen de stelplaatjes uitgewisseld, en 3 andere gehaald bij het revisiebedrijf. Nu staat alles weer tussen 0,35-0,40 (koude motor).
Even ontsteking goed afstellen en... vroem: hij liep weer!
Vrijwel geluidloos zonder de V-snaar!
Nog 2 issues:
1) Met de V-snaar erop, hoor soms een soort ruis. Nieuwe snaar gehaald, geen idee of het werkt maar voor die 8 euro is het te proberen. Straks even monteren. Anders denk ik aan de waterpomp, maar das een gok..
2) de parkeerrem (de P) vd automaatbak werkt niet meer. Kan hem dus ook alleen starten in N, en moet tijdens parkeren de handrem gebruiken ipv de P.
Dat zal waarschijnlijk met dit slangetje te maken hebben (loopt met bakoliepeilstok naar achteren bij de automaatbak, en is vanaf daar niet meer te zien), maar wie weet waar ik die moet aansluiten?
@boedr: heb elektronische ontsteking, dus nieuwe contactpuntjes hebben geen zin

@Edwin: halve maantjes (klepspietjes) zaten nog goed, klepveer gelukkig niet gebroken.
@Drk: Distri stond wel goed, heb alles nogmaals gedubbelcheckt.
@Dop: compressietest gaf meer duidelijkheid ja!
Distributie stond voordat hij uberhaupt op 3 poten liep inderdaad niet goed, ik had het merkteken vd v-snaar poelie aangehouden, die op het tandwiel had ik niet gezien.
Maar goed, toen deed 1 cilinder dus niet mee.
Vervolgens compressiemeter geleend van een maat:
Cilinder 1: 10,5 bar
Cilinder 2: 9,5 bar
Cilinder 3: 8,5 bar
Cilinder 4: 0,75 bar..
Toen heb ik kleppendesel er maar weer afgehaald, klepspeling opnieuw gemeten:
achterste klep had 0,0 speling. Geen idee hoe dat mogelijk was, want we hebben alles telkens met 2 man onafhankelijk gemeten). Ik begreep er echt niets van.
Dus bij alle kleppen nogmaals maar klepspeling gemeten: 6 v/d 8 kleppen konden toch wel een andere maat gebruiken.
Van 3 kleppen de stelplaatjes uitgewisseld, en 3 andere gehaald bij het revisiebedrijf. Nu staat alles weer tussen 0,35-0,40 (koude motor).
Even ontsteking goed afstellen en... vroem: hij liep weer!
Vrijwel geluidloos zonder de V-snaar!
Nog 2 issues:
1) Met de V-snaar erop, hoor soms een soort ruis. Nieuwe snaar gehaald, geen idee of het werkt maar voor die 8 euro is het te proberen. Straks even monteren. Anders denk ik aan de waterpomp, maar das een gok..
2) de parkeerrem (de P) vd automaatbak werkt niet meer. Kan hem dus ook alleen starten in N, en moet tijdens parkeren de handrem gebruiken ipv de P.
Dat zal waarschijnlijk met dit slangetje te maken hebben (loopt met bakoliepeilstok naar achteren bij de automaatbak, en is vanaf daar niet meer te zien), maar wie weet waar ik die moet aansluiten?
![[Afbeelding: 2Qmo3.jpg]](http://static.ow.ly/photos/normal/2Qmo3.jpg)
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
![[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v489/ZOAB/Caddy/OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg)