2 October 2013, 15:22
Het bonken bij stuur verdraaien zal de speling in het stuurhuis zijn. Deze is alleen spelingsvrij als het stuur rechtuit staat, daarna altijd wat losjes en bij voluit li of re kan je het stuur een kwart slag draaien voor er iets gebeurt.
Bonk bij het remmen lijkt me toch gevolg van een versleten rubber bus van de bovenste draagarm, deze bepaalt ook het camber en caster van het wiel. Los rubber kan verklaren waarom-ie naar ÃÃn kant trekt. Als je de auto opkrikt, kan je beweging zien in die bovenste rubbers.
Dat trekken kan ook andere oorzaken hebben uiteraard, controleer de remslangen e.d. Mijn eerste 140 had een half losgeroeste 'vooras' die trok ook behoorlijk naar ÃÃn kant en bij remmen naar de andere, heel gek.
Bonk bij het remmen lijkt me toch gevolg van een versleten rubber bus van de bovenste draagarm, deze bepaalt ook het camber en caster van het wiel. Los rubber kan verklaren waarom-ie naar ÃÃn kant trekt. Als je de auto opkrikt, kan je beweging zien in die bovenste rubbers.
Dat trekken kan ook andere oorzaken hebben uiteraard, controleer de remslangen e.d. Mijn eerste 140 had een half losgeroeste 'vooras' die trok ook behoorlijk naar ÃÃn kant en bij remmen naar de andere, heel gek.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

