15 July 2013, 23:26
Wie heeft een verklaring voor mijn probleem?
De rechter voorrem van mijn 745 blijft hangen.
Gedaan:
nieuwe schijven
nieuwe blokken
Vorig jaar:
remslangen
remklauwen
remvoeistof vervangen
Vorig jaar had ik hetzelfde probleem! Toen ik eenmaal nieuwe remklauwen had gemonteerd, was het aanlopen aanvaardbaar. Daarna heb ik er een jaar mee gereden zonder problemen.
Maar nu ik de schijven en blokken heb vervangen, is het probleem helemaal terug gekomen!
Ook de geleidestangetjes en -pennen van de klauwen heb ik vernieuwd. Alles gaat soepeltjes heen en weer.
Maar: zodra ik de rem een keer flink intrap, blijft hij rechts hangen. De schijf en daardoor de velg wordt flink heet.
Na een tijdje stilstaan is de druk eraf.
Links totaal geen problemen.
Ik wordt er gek van! Zaterdag zou ik er mee naar Frankrijk rijden... beter niet.
Wie heeft er een verklaring?
Zou het de hoofdremcilinder kunnen zijn? Of de remdrukverdeler?
De rechter voorrem van mijn 745 blijft hangen.
Gedaan:
nieuwe schijven
nieuwe blokken
Vorig jaar:
remslangen
remklauwen
remvoeistof vervangen
Vorig jaar had ik hetzelfde probleem! Toen ik eenmaal nieuwe remklauwen had gemonteerd, was het aanlopen aanvaardbaar. Daarna heb ik er een jaar mee gereden zonder problemen.
Maar nu ik de schijven en blokken heb vervangen, is het probleem helemaal terug gekomen!
Ook de geleidestangetjes en -pennen van de klauwen heb ik vernieuwd. Alles gaat soepeltjes heen en weer.
Maar: zodra ik de rem een keer flink intrap, blijft hij rechts hangen. De schijf en daardoor de velg wordt flink heet.
Na een tijdje stilstaan is de druk eraf.
Links totaal geen problemen.
Ik wordt er gek van! Zaterdag zou ik er mee naar Frankrijk rijden... beter niet.
Wie heeft er een verklaring?
Zou het de hoofdremcilinder kunnen zijn? Of de remdrukverdeler?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68