25 June 2013, 11:19
Kogelman schreef:Als ik direct na de start even vroem doe, dan blijft de motor bokkig lopen en trilt het blok beduidend meer, als ik de straat uit ben en even stil ga staan loopt het mooi rond en trilt niet meer dan normaal. Het gebeurt bij redelijke volle en kwart lege tank en heeft volgens mij niet te maken met dde benzinevoorraad. I.d.d. heeft de mijne geen koude startinjector meer. Ik heb het gevoel dat het vonken niet helemaal goed verloopt op 1 cilinder (degene die het dichtst bij de radiator zit), deze bougie (kabel)klopte/tikte luider dan de andere 3. Ik heb er al een nieuwe ingedraaid, maar vanmorgen hetzelfde gebok gedurende de eerste minuut. Ik ga ze nu allemaal maar vervangen incl. de kabels. Baat het niet....
Verder rijdt het als een trein, dit weekend nog 400 km met volle bepakking en 4 personen naar Berst Kept Secret festival gereden met regelmatig 140/150 op de teller. Het blok gaf geen slag verkeerd, afgezien van de eerste minuut na de koude start 's ochtends.
Ik ga maar eens beginnen nieuwe onstekingsdelen te bestellen, nieuwe kabels, bougies, rotor en verdeelkap.
Ik heb net de vier bougies verwisseld voor nieuwe Volvo pluggen. Morgen bij de koude start maar eens kijken of dit iets oplevert.
Het viel mij op dat de kleur van de elektroden allemaal goed leek (grijs), de achterste bougie was wat vettig (motorolie) en bij de tweede bougie zat het puntje waar je de dop op doet behoorlijk losgedraaid, dit puntje was ook bruinig evenals de binnenkant van de dop van de bijbehorende bougiekabel die ook lichtbruin was (water?). De rest van de ontstekingsdelen zijn besteld.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2