24 June 2013, 20:28
Marc1970 schreef:Ik begin altijd met alles schoon te maken en dan vooral de gasklep, en de stationair-regelklep die eronder hangt. Eventueel kan je de kier vd gasklep wat groter maken (zit een mini-schroefje onder) en de gasklepsensor weer afstellen op 'klik zodra de klep beweegt' (2x kleine inbus).
Deze zijn beiden zo'n 6 duizend kilometer geleden gereinigd door Timen Smit en waren toen al brandschoon zodat er bijna niets aan te reinigen viel. Het doet zich wel vaak met vochtig weer voor (de auto staat ook altijd buiten), de huidige bougiecord kabels incl bougies , rotor en verdeelkap zijn in juli 2010 erop gekomen en doen nu zo'n 28.000 km dienst. Ik heb geen idee wat de vervangingstermijn hiervan is?
Ik denk dat ik maar eens begin met de ontsteking vernieuwen.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2