27 May 2013, 00:03
Olie in carburateur in orde. Ik heb de 123Ignition tijdens stationair iets tegen de klok ingedraaid, maar heel weinig. Ik merkte ook dat de vacuumslang van de ontsteking was losgeschoten. Misschien moet ik daar maar een slangenklemmetje op zetten.
Het toerental liep daardoor iets op en de plopjes zijn inderdaad verdwenen.
Wel voel ik bij 50 km/uur in z'n vier af en toe een schokje alsof er een ontsteking wordt 'overgeslagen'.
Ik ben echter al erg tevreden met het resultaat tot nu toe.
De auto trekt ook weer sneller op; ik doe weer een beetje mee in het verkeer
Het toerental liep daardoor iets op en de plopjes zijn inderdaad verdwenen.
Wel voel ik bij 50 km/uur in z'n vier af en toe een schokje alsof er een ontsteking wordt 'overgeslagen'.
Ik ben echter al erg tevreden met het resultaat tot nu toe.
De auto trekt ook weer sneller op; ik doe weer een beetje mee in het verkeer

![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]