16 May 2013, 14:26
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 May 2013, 14:31 door Volvo 142 B23.)
Wat je ook doet, alleen verlagen gaat ie niet beter van sturen.
Door het verlagen is de geometrie van de ophanging veranderd, de draagarm staat in rust onder een andere hoek. Dit geeft een verslechterd weg gedrag, veroorzaakt door meer body roll. Voordeel van verlagingsveren is dag ze vaak progressief zijn. Hierdoor word de body roll enigszins beperkt, maar ideaal is het nog niet.
Wil je je originele looks niet af doen, dan zou ik beginnen met de stabilisator stang. Eventueel progressieve veren op originele rijhoogte. En tja, die 14 duimers maken het er ook zeker niet beter op. Maar hard oppompen dan maar he.
Door het verlagen is de geometrie van de ophanging veranderd, de draagarm staat in rust onder een andere hoek. Dit geeft een verslechterd weg gedrag, veroorzaakt door meer body roll. Voordeel van verlagingsveren is dag ze vaak progressief zijn. Hierdoor word de body roll enigszins beperkt, maar ideaal is het nog niet.
Wil je je originele looks niet af doen, dan zou ik beginnen met de stabilisator stang. Eventueel progressieve veren op originele rijhoogte. En tja, die 14 duimers maken het er ook zeker niet beter op. Maar hard oppompen dan maar he.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014