4 April 2006, 20:50
Gisteren reed hij nog perfect, vandaag na het starten niet vooruit te branden.
Stationair loopt hij wel redelijk, daarboven haperend en inhoudend.
Het is een B21ET. Na wat zaken nalopen (benzinepomp, bougies en -kabels) vermoedde ik dat het wel eens een luchtlek in het inlaatsysteem zou kunnen zijn. Ik meen wat te horen 'zuigen' bij stationair aan de kant van het inlaatspruitstuk, maar kan het met geen mogelijkheid lokaliseren.
Aan de andere kant, bij een testrondje bouwde hij wel turbodruk op (met horten en stoten), dus ook bij lucht erin persen i.p.v. aanzuigen loopt hij beroerd.
Wie heeft er een tip?
Vast bedankt,
Arthur
Stationair loopt hij wel redelijk, daarboven haperend en inhoudend.
Het is een B21ET. Na wat zaken nalopen (benzinepomp, bougies en -kabels) vermoedde ik dat het wel eens een luchtlek in het inlaatsysteem zou kunnen zijn. Ik meen wat te horen 'zuigen' bij stationair aan de kant van het inlaatspruitstuk, maar kan het met geen mogelijkheid lokaliseren.
Aan de andere kant, bij een testrondje bouwde hij wel turbodruk op (met horten en stoten), dus ook bij lucht erin persen i.p.v. aanzuigen loopt hij beroerd.
Wie heeft er een tip?
Vast bedankt,
Arthur
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V