27 April 2013, 09:45
BartWillem schreef:Die "halvering van de waarde" hebben de oldtimer-rijders toch zÃlf veroorzaakt: een 240 uit 1986 (bijvoorbeeld) is meer waard dan 100% dezelfde 240 uit 1988, want belastingvrij. Terwijl de auto's vaak gewoon hetzelfde zijn en alleen het verschil in de maandelijkse kosten erin zit. Dat die gebakken lucht nu verdampt is logisch, maar ga dan niet piepen dat die toegevoegde lucht nu geld gaat kosten.
De titel van het topic is "wat ga jij doen". Dat is een persoonlijke afweging en ik heb de mijne met jullie gedeeld. Geen zwart-wit-conclusie maar een wat complexere wisselwerking tussen plezier, hobby, geld, etc. Door de maatregel ben ik persoonlijk, in mijn situatie dus, ruim 1400,- per jaar mÃÃr kwijt dan voorheen. Het doet er niet toe of je dat bij de hobbykosten of autokosten optelt. Mijn persoonlijke samenvatting: zure appel.
Bij iedereen is bekend hoe je om moet gaan met zure appels, toch? Dat doe ik. Voor mij wint namelijk de charme van de 240 het van die financiële overwegingen. Het is een superfijne auto en een een superfijne hobby. Hij blijft, hij blijft rijden en ik blijf, nee ben liefhebber. Ik rij.
@Bart-Willem: ik vind je reactie wat flauw. Je gaat voorbij aan mijn conclusie, maar wel vis je uit de 'voors en tegens' ÃÃn aspect en daarover zeg je tegen mij "ga dan niet piepen". De goede lezer ziet dat ik even verder zelfs aangeef dat het slechts een theoretisch argument is en dat voor mij de waarde juist blijft.