26 April 2013, 14:58
Ik vind het flink zuur, die nieuwe regeling! :mad:
Toch is mijn eerste ingeving: we zien wel hoe het loopt.
Maar als ik er tóch weer even langer over nadenk (âniet doenâ:crazy
: echt zuur! Want hoe je het ook berekend, of wendt, of keert: door deze aangekondigde wijzigingen ben ik (al) een boel geld kwijt en daarnaast voortaan een stuk duurder uit.
[B]Hoe het is (was)[/B]
Een auto kost veel geld en helaas sommige hobby's ook... De 240 is een superfijne auto Ãn hobby en daarom kwam het tot nu toe ideaal samen; Het belastingvoordeel waar we tot nu toe op konden rekenen was mÃÃr dan welkom als bijdrage in het onderhoud van de auto. Auto betaalbaar, hobby betaalbaar en er blijft een klassieker rijdend Ãn in goede staat... Wat wil je nog meer? Om hem zo goed te houden en daardoor ook te kunnen blijven genieten is de investering weliswaar hoog: zowel in aanschaf (geld) als in onderhoud (tijd en geld). Er tegenover staat de lage afschrijving (mooi en goed onderhouden is 'ie redelijk waardevast) en de 'verlaagde' kosten per km door de belastingvrijstelling.
Wat verandert
1a. De afschrijving is dit jaar opeens extreem hoog: de waarde is minstens gehalveerd! (laat me in de waan dat 'ie dat nog waard is! :mmph
1b. De vaste kosten per jaar bedragen 'opeens' 1440,- extra! Of, verrekend met de km's, gaan de kosten per km fors omhoog.
2. Misschien dat er in de toekomst wat minder mensen op dit forum zijn?
Wat blijft
1. Een auto kost veel geld en helaas sommige hobby's ook...
2. De 240 is een superfijne auto Ãn hobby.
3. De waarde. Waardeverlies kan je voorkomen; je verliest pas Ãcht wat als je hem verkoopt. In vele opzichten.
4. Het aantal liefhebbers op dit forum
5. ik.
6. de 240.
Ik probeer nu de nieuwe regeling maar te zien als zure appel.
Toch is mijn eerste ingeving: we zien wel hoe het loopt.
Maar als ik er tóch weer even langer over nadenk (âniet doenâ:crazy

[B]Hoe het is (was)[/B]
Een auto kost veel geld en helaas sommige hobby's ook... De 240 is een superfijne auto Ãn hobby en daarom kwam het tot nu toe ideaal samen; Het belastingvoordeel waar we tot nu toe op konden rekenen was mÃÃr dan welkom als bijdrage in het onderhoud van de auto. Auto betaalbaar, hobby betaalbaar en er blijft een klassieker rijdend Ãn in goede staat... Wat wil je nog meer? Om hem zo goed te houden en daardoor ook te kunnen blijven genieten is de investering weliswaar hoog: zowel in aanschaf (geld) als in onderhoud (tijd en geld). Er tegenover staat de lage afschrijving (mooi en goed onderhouden is 'ie redelijk waardevast) en de 'verlaagde' kosten per km door de belastingvrijstelling.
Wat verandert
1a. De afschrijving is dit jaar opeens extreem hoog: de waarde is minstens gehalveerd! (laat me in de waan dat 'ie dat nog waard is! :mmph

1b. De vaste kosten per jaar bedragen 'opeens' 1440,- extra! Of, verrekend met de km's, gaan de kosten per km fors omhoog.
2. Misschien dat er in de toekomst wat minder mensen op dit forum zijn?
Wat blijft
1. Een auto kost veel geld en helaas sommige hobby's ook...
2. De 240 is een superfijne auto Ãn hobby.
3. De waarde. Waardeverlies kan je voorkomen; je verliest pas Ãcht wat als je hem verkoopt. In vele opzichten.
4. Het aantal liefhebbers op dit forum
5. ik.
6. de 240.
Ik probeer nu de nieuwe regeling maar te zien als zure appel.