19 April 2013, 10:23
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 April 2013, 10:48 door Marc1970.)
Die naald toont wel wat slijtagesporen. Zeker nog rijdbaar, voor nood. Als je voelt dat de naald echt een taille krijgt bovenin is het hoog tijd voor een nieuwe. De naald gaat (onder invloed van het inlaatvacuum boven het membraan) tot op een bepaalde diepte in de sproeier (die heeft een vaste diameter, 0,100 inch) hangen en daardoor blijft een bijbehorende opening over. Hoe verder uit de sproeier, hoe kleiner de naald wordt, hoe groter de opening.
Het vacuum boven de sproeier wordt constant gehouden (vandaar CD, constant depression) zodat de hoeveelheid benzine die omhoog komt alleen afhankelijk is van het inlaatvacuum. De naald is een "fuel map" in vast vorm, de verhouding benzine/lucht ligt vast voor elke motorbelasting.
Eigenlijk een supergevoelig stukje techniek, en elke zichtbare slijtage zou normaal gesproken reden zijn tot vervanging. De naald in mijn carb is er net wat erger aan toe, en hij rijdt echt geen 10 km meer op een liter benzine, eerder de helft.
Het zwart is nog meest roet, een kleine Italiaanse tuning en alles is weer fris.
Het vacuum boven de sproeier wordt constant gehouden (vandaar CD, constant depression) zodat de hoeveelheid benzine die omhoog komt alleen afhankelijk is van het inlaatvacuum. De naald is een "fuel map" in vast vorm, de verhouding benzine/lucht ligt vast voor elke motorbelasting.
Eigenlijk een supergevoelig stukje techniek, en elke zichtbare slijtage zou normaal gesproken reden zijn tot vervanging. De naald in mijn carb is er net wat erger aan toe, en hij rijdt echt geen 10 km meer op een liter benzine, eerder de helft.
Het zwart is nog meest roet, een kleine Italiaanse tuning en alles is weer fris.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969