17 April 2013, 17:35
ALs de carb pakkembeet 50.000 km op LPG gelopen heeft, werkt-ie niet meer zo goed op benzine, de naald slijt waardoor het mengsel niet meer klopt (wordt te rijk). Te rijk mengsel geeft veel zwarte bougies.
De anti-nadieselklep gaat open als je het contact omdraait en viceversa, hij sluit de stationair boring af bij contact uit, verder doet-ie niks. Als-ie met werkende klep nog steeds nadieselt, heb je denk ik de gasklep iets te ver open gezet.
Een viscofan mag alleen de eerste kilometer meedraaien, daarna gaat-ie ongeveer vrij draaien (je kan hem stoppen met een krant). Dat kan je ook controleren door na een tijdje draaien de motor uit te zetten en de fan een zet te geven. Hij moet dan losjes nog een paar keer ronddraaien. Na een nacht stilstaan gaat de viscofan erg stroef rond. Altijd meedraaien kost pk's en brandstof.
De anti-nadieselklep gaat open als je het contact omdraait en viceversa, hij sluit de stationair boring af bij contact uit, verder doet-ie niks. Als-ie met werkende klep nog steeds nadieselt, heb je denk ik de gasklep iets te ver open gezet.
Een viscofan mag alleen de eerste kilometer meedraaien, daarna gaat-ie ongeveer vrij draaien (je kan hem stoppen met een krant). Dat kan je ook controleren door na een tijdje draaien de motor uit te zetten en de fan een zet te geven. Hij moet dan losjes nog een paar keer ronddraaien. Na een nacht stilstaan gaat de viscofan erg stroef rond. Altijd meedraaien kost pk's en brandstof.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969