17 April 2013, 09:33
Even updaten hier:
Uiteindelijk heeft de monteur van de garage er naar gezocht, en de oorzaak gevonden.
Het bleek dat de 4 bouten op de koppelomvormer iets te lang waren, en konden dus niet diep genoeg aangedraaid, waardoor ze niet voldoende klemden.
Daardoor gaf ie dus bij hoge toeren onbelast die ratel. Gelukkig redelijk onschuldig, geen vervolgschade of zo.
Bak lijkt nu ook soepeler en directer. En het is heerlijk rustig qua geluid, ook omdat in de speurtocht nog wat rammeltjes in het vooronder zijn weggenomen.
Nog allemaal dank voor het meedenken!
Problem solved, en topic dus dicht!
Uiteindelijk heeft de monteur van de garage er naar gezocht, en de oorzaak gevonden.
Het bleek dat de 4 bouten op de koppelomvormer iets te lang waren, en konden dus niet diep genoeg aangedraaid, waardoor ze niet voldoende klemden.
Daardoor gaf ie dus bij hoge toeren onbelast die ratel. Gelukkig redelijk onschuldig, geen vervolgschade of zo.
Bak lijkt nu ook soepeler en directer. En het is heerlijk rustig qua geluid, ook omdat in de speurtocht nog wat rammeltjes in het vooronder zijn weggenomen.
Nog allemaal dank voor het meedenken!
Problem solved, en topic dus dicht!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005