16 April 2013, 00:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 April 2013, 00:50 door Nicolaas H.)
Ben weer lekker bezig geweest. Spanrol en distributieriem vervangen [en 123Ignition gecheckt]; gaat een stuk sneller als je het al een keer hebt gedaan! Toen alles weer terug gemonteerd. Was soms even zoeken wat eerst moest maar daar kwam ik wel uit. Alles is strak aangedraaid. Morgen nog even een breekijzertje van mijn vader lenen om de dynamo te spannen.
Hoe span je trouwens de snaar van de stuurbekrachtiging? Of hoeft dat niet? Ik heb het idee dat 'ie strakker mag.
Het probleem wat ik eerst had met de afstand tussen de waterpomppoelie en de visco komt denk ik omdat de diameter van de waterpomp-as heel erg krap in de opening van de fan gaat. Met de hand kreeg ik dit niet op elkaar gedrukt maar door steeds elk moertje een slag te geven en weer de volgende te nemen kreeg ik uiteindelijk alles zonder speling op elkaar. Komt jullie dit bekend voor? Heeft het misschien te maken met het merk van de waterpomp? [Meyle] Of hoort het zo voor de stevigheid?
Goed, morgen alles maar weer eens op gang brengen. Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt wat ik moet doen. Ik zou graag horen als er nog meer belangrijke zaken zijn die ik moet doen t.a.v. veiligheid en goede zorg voor de motor. Vergeet ik niets?
• Snaren spannen.
• Accu-pool aansluiten.
• Starten.
• Maar even laten draaien en luisteren, alles even nalopen, lekkages koelwater bijvoorbeeld!
• Weer starten.
• Warm laten lopen tot de bovenste radiatorslang warm wordt.
• Stelschroef carburateur afstellen op 900 toeren.
• Spanrol even losdraaien en weer vast.
• Proefrit.
Ik moet zeggen dat ik naar dat laatste het meeste uitkijk ...
Opmerkingen zijn van harte welkom!
Hoe span je trouwens de snaar van de stuurbekrachtiging? Of hoeft dat niet? Ik heb het idee dat 'ie strakker mag.
Het probleem wat ik eerst had met de afstand tussen de waterpomppoelie en de visco komt denk ik omdat de diameter van de waterpomp-as heel erg krap in de opening van de fan gaat. Met de hand kreeg ik dit niet op elkaar gedrukt maar door steeds elk moertje een slag te geven en weer de volgende te nemen kreeg ik uiteindelijk alles zonder speling op elkaar. Komt jullie dit bekend voor? Heeft het misschien te maken met het merk van de waterpomp? [Meyle] Of hoort het zo voor de stevigheid?
Goed, morgen alles maar weer eens op gang brengen. Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt wat ik moet doen. Ik zou graag horen als er nog meer belangrijke zaken zijn die ik moet doen t.a.v. veiligheid en goede zorg voor de motor. Vergeet ik niets?
• Snaren spannen.
• Accu-pool aansluiten.
• Starten.
• Maar even laten draaien en luisteren, alles even nalopen, lekkages koelwater bijvoorbeeld!
• Weer starten.
• Warm laten lopen tot de bovenste radiatorslang warm wordt.
• Stelschroef carburateur afstellen op 900 toeren.
• Spanrol even losdraaien en weer vast.
• Proefrit.
Ik moet zeggen dat ik naar dat laatste het meeste uitkijk ...
Opmerkingen zijn van harte welkom!
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]