5 April 2013, 21:02
Vanmorgen wilde de motor [op benzine] na een paar keer aanslaan maar het toerental was te laag 500 tpm om te blijven draaien. Met gaspedaal kon ik de motor op 1000 tpm laten lopen. Als ik dat met de choke bij wijze van handgas probeerde sloeg de motor af. [Te rijk mengsel?]
Het verdraaien van de stelschroef bovenop de carb leek weinig effect te hebben op het toerental. Goed, ik had weinig tijd want ik moest ook nog werken [tja lastig soms]. Morgen serieuzer aan de gang.
Ik moet erbij zeggen dat het luchtfilter er nog niet op zat omdat ik op zoek was naar een nieuw goed sluitend deksel; inmiddels gevonden. Morgen monteer ik de boel en probeer het nog eens.
Ga ook even spuiten met remmenreiniger om een lektest te doen.
Kan ik het ook al met gas afstellen proberen of moet eerst benzine in orde zijn?
Waar vind ik het beste draadje op dit forum over het afstellen van de carburateur?
Het verdraaien van de stelschroef bovenop de carb leek weinig effect te hebben op het toerental. Goed, ik had weinig tijd want ik moest ook nog werken [tja lastig soms]. Morgen serieuzer aan de gang.
Ik moet erbij zeggen dat het luchtfilter er nog niet op zat omdat ik op zoek was naar een nieuw goed sluitend deksel; inmiddels gevonden. Morgen monteer ik de boel en probeer het nog eens.
Ga ook even spuiten met remmenreiniger om een lektest te doen.
Kan ik het ook al met gas afstellen proberen of moet eerst benzine in orde zijn?
Waar vind ik het beste draadje op dit forum over het afstellen van de carburateur?
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]