30 March 2013, 12:13
Bij deze afsluiter is er een stand ON en OFF. Er is geen middenstand in die zin dat je daar een klikje voelt. Jouw verhaal volgend zou de schakelaar dus op OFF moeten staan.
Ik heb daarnet weer even gekeken. Het is nu zo dat de motor rustig stationair loopt op LPG maar zodra je maar een beetje gas geeft [pedaal of onder de motorkap] wil de motor afslaan, alsof je de contactsleutel terugdraait. Als je snel het gas weer loslaat loopt de motor weer rustig door.
Op benzine gaat het iets beter; ik kan hier wel gas geven maar kom in de vierde versnelling niet boven de 40 km/h. Het is heel vreemd. Je drukt het gaspedaal in na het schakelen, de motor gaat meer toeren maken maar al snel blijft het toerental constant ook al druk je in tot plankgas.
Het lijkt me dat deze storing weinig te maken kan hebben met carburateur of verdamper. Ik ben ben ten einde raad; wie o wie heeft de gouden tip?
Ik heb daarnet weer even gekeken. Het is nu zo dat de motor rustig stationair loopt op LPG maar zodra je maar een beetje gas geeft [pedaal of onder de motorkap] wil de motor afslaan, alsof je de contactsleutel terugdraait. Als je snel het gas weer loslaat loopt de motor weer rustig door.
Op benzine gaat het iets beter; ik kan hier wel gas geven maar kom in de vierde versnelling niet boven de 40 km/h. Het is heel vreemd. Je drukt het gaspedaal in na het schakelen, de motor gaat meer toeren maken maar al snel blijft het toerental constant ook al druk je in tot plankgas.
Het lijkt me dat deze storing weinig te maken kan hebben met carburateur of verdamper. Ik ben ben ten einde raad; wie o wie heeft de gouden tip?
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]