11 February 2013, 13:58
Verschillende meningen dus :wink:.
Lpg heeft een octaan getal van 108 a 110 en de benzine uit de tijd van de ontwikkeling van de b20 had geloof ik een octaan getal van rond de 90.
De huidige benzine zit op 95 en je zou dus minder last van pingelen moeten hebben lijkt mij.
De verschillende nokkenassen kunnen nog van invloed zijn op de compressie, meer vulling in je cilinders betekend ook hogere compressie.
Iemand ervaring?:confused:
Leuke discussie dit
Lpg heeft een octaan getal van 108 a 110 en de benzine uit de tijd van de ontwikkeling van de b20 had geloof ik een octaan getal van rond de 90.
De huidige benzine zit op 95 en je zou dus minder last van pingelen moeten hebben lijkt mij.
De verschillende nokkenassen kunnen nog van invloed zijn op de compressie, meer vulling in je cilinders betekend ook hogere compressie.
Iemand ervaring?:confused:
Leuke discussie dit

Volvo 145 B230 M47 lpg 1970