19 August 2012, 15:21
Ik heb inmiddels een van de autos bekeken en houd er een dubbel gevoel aan over.
Ten eerste was het geen GLE, maar een GL. Dus geen elektrische ramen.
Wel erg mooi, maar meer roest dan ik dacht.
Eerste indruk is leuk:
Bevindingen positief:
Bevindingen negatief:
Zoals je ziet veel kleine puntjes die vrij gemakkelijk op te lossen lijken. De roest maak ik me meer zorgen over, maar kan ik niet goed beoordelen.
Wat vinden jullie er van en wat denken jullie dat het zou kosten om die roest goed te laten weghalen? En het oplossen van de overige puntjes? Ik ben zelf niet echt handig.
Ten eerste was het geen GLE, maar een GL. Dus geen elektrische ramen.
Wel erg mooi, maar meer roest dan ik dacht.
Eerste indruk is leuk:
- goed in de lak
- Bekleding in topconditie
- Hoofdsteunen met kussens
- Unieke originele bagage harmonica afdekhoes, dus geen leren rolding. Erg mooi
- Elektrische spiegels met verwarming
- Digitale buitentemp meter
Bevindingen positief:
- Motor is goed en schoon
- Automaat is soepel
- Remmen zijn goed
- Schokbrekers/veren/kogels zijn goed
- Goede banden
- Verdeler/bobine/bekabeling zien er goed uit
- Houdt remdruk goed vast
- Op een paar puntjes na ziet de onderkant er superstrak uit.
- uitlaat deels nieuw, tussendemper en eindbocht kunnen nog max twee jaar mee
Bevindingen negatief:
- Zitting bestuurdersstoel moet vervangen
- Binnenverlichting gaat niet aan door bestuurdersdeur, ander deuren wel
- Spiegelarmatuur rechts beschadigd
- Remlicht rechtsachter kapot
- Blowers zwakker dan mijn vorige 240
- (Dimmer) tellerkastverlichting kapot
- Ruitenwisser achter kapot (motor of bekabeling, sproeit wel)
- Rode schermpje gordellampje is weg. Klikt ook niet, maar zoemt
- Steenslag is nergens bijgewerkt
- Op een plaats een natte leiding onder de auto (zie http://flic.kr/p/<wbr>cUyg1Gen http://flic.kr/p/cUyggj) (is dit erg?)
- Beetje olie bij overgang blok/bak (zie http://flic.kr/p/cUyhAL)
- Roest op verschillende plekken (zie http://flic.kr/s/<wbr>aHsjBvGutw):
- onderaan alle deuren (in verschillende mate, alleen aan binnenkant)
- dorpel rechts vanwege beschadinging (behoorlijk)
- klein vlekje onder achterbank. Verder nergens binnen auto (beperkt)
- Voorschermen onderaan buitenkant (beperkt)
- Dorpel achterklep (beperkt)
- onderaan alle deuren (in verschillende mate, alleen aan binnenkant)
- Met enige moeite boven de 140 km/u met drie man in de auto. Dat deed mijn oude 240 sedan handbak een stuk makkelijker als ik het me goed herinner. Allebei benzine.
- Dopjes van raamhendels komen steeds los
Zoals je ziet veel kleine puntjes die vrij gemakkelijk op te lossen lijken. De roest maak ik me meer zorgen over, maar kan ik niet goed beoordelen.
Wat vinden jullie er van en wat denken jullie dat het zou kosten om die roest goed te laten weghalen? En het oplossen van de overige puntjes? Ik ben zelf niet echt handig.