19 August 2012, 14:23
Cojones schreef:Zoals Stinky al zei is de auto in principe niet te koop. Dat blijkt dus ook uit de vraagprijs.
Dat verklaart genoeg.

matthijs schreef:Vanwege roest. Ik dacht dat 240's van 1991+ een beter antiroestbehandeling hebben gehad. Verder wil ik graag de B55 versnellingsbak en in oudere zit soms de B35 dacht ik.
Na 1987 zijn alle Volvo's een stuk beter qua roestbehandeling. De BW55 is een 3-traps automaat en eigenlijk gewoon een doorontwikkeling van de BW35 (die t/m 1977 gebruikt is, maar uiteraard als overstock-model later nog gemonteerd werd om de voorraad op te maken). De AW55 is weer nagenoeg identiek aan de BW55.

Wat jij bedoelt is de 4-traps automaat (wat in feite een 3-traps automaat is met ingebouwde overdrive): de AW70 en AW71, deze zijn eigenlijk vanaf modeljaar 1986 de standaard automaatbak geworden bij Volvo, al zijn voor een aantal markten de 4-traps automaten al eerder gebruikt (zoals USA, Canada en nog een aantal landen). De 4-traps automaat is makkelijk te herkennen: aan de zijkant van de pookknop zit een klein knopje waarmee de inwendige overdrive uit te schakelen is. Een BW35/55 heeft dat knopje niet.