19 August 2012, 13:15
Stinky schreef:Well....let's see.
Ik heb hem voor 5000,- 4 jaar geleden gekocht en er sindsdien 60.000km mee gereden teller staat nu op 310.000.
Direct na aanschaf heb ik alle roest er af laten halen en een Dinitrol behandeling gegeven. Dat kostte toen zo'n
3000,-. Twee jaar later nog een keer behandeld. Alle remmen zijn inmiddels vervangen, de achterveren, distributie
riem en alle snaren. Veerpoot voor is nieuw, stuurhuis en uitlaat ook.
Standaard had de GLE al deze features: electrische spiegels (bediening en verwarming), 4 hoofdkussens, airco,
automaat, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, alarm klasse 3, B230F motor en velours bekleding.
Alle gadgets die er te vinden zijn heb ik gezocht en gekocht: alle meters in het dashboard, originele radio met 6-cd
wisselaar achterin, hondenrek, rolhoes, muntenbakje, armsteun voor, koplampwissers, houten dashboardstrips,
alle ramen electrisch, cruise control (doet het niet) sneeuwschalen, nieuwe mattenset, snowcaps, achterspoiler,
winddeflectors op de ramen, originele reservetank, afsluitbare benzinedop, chromen kentekenhouders.
Omdat ik bij een botsing niet de dagwaarde wil krijgen is hij getaxeerd. Waarde is bepaald op 6000,- De taxatie is
verlopen en ik hoop bij een volgende keer op iets meer. Mischien 8000,- ? Dat zou een mooie prijs zijn.
Leuk en aardig, maar het komt uiterst zelden voor dat een vervolgtaxatie hoger uitvalt dan de eerdere taxatie (verzekeraars zijn immers niet gek), tenzij aangetoond kan worden dat er sindsdien een hoop aan gedaan is (zoals overspuiten, laswerk enz). Een auto die je een aantal jaar terug voor 5000 gekocht hebt lijkt me sowieso onverkoopbaar voor 3000 meer eerlijk gezegd.

Sowieso zijn de 240's van na 1987 op dit moment nogal overpriced qua vraagprijs: de handelswaarde ligt op dit moment tussen de 1000 en 1500 Euro en als je niet allrisk verzekerd bent mag je al blij zijn dat je er 1500 voor krijgt als 'ie total loss is buiten jouw schuld.