4 October 2012, 10:13
Het is wel zo dat jongere 240's en 740's vaak toch minder roest hebben dan de oudere oldtimertjes. Zal inderdaad met verzinken oid te maken hebben.
Vraag is of die 3600 euro op twee jaar genoeg is om een roestende oldtimer op de weg te houden. Of je koopt er een die in een dusdanig goede staat is dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Maar dan zou mijn eerste actie ook een tectylbehandeling van enkele honderden euro's zijn plus de aanschafprijs van zo'n exemplaar, maakt dat de belastingvrije waarschijnlijk net zo duur uitvalt. En dan, een '88er word ook belastingvrij over drie jaar, wellicht dat je voor het prijsverschil de maandlasten drie jaar lang kan rechtvaardigen.
Vraag is of die 3600 euro op twee jaar genoeg is om een roestende oldtimer op de weg te houden. Of je koopt er een die in een dusdanig goede staat is dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Maar dan zou mijn eerste actie ook een tectylbehandeling van enkele honderden euro's zijn plus de aanschafprijs van zo'n exemplaar, maakt dat de belastingvrije waarschijnlijk net zo duur uitvalt. En dan, een '88er word ook belastingvrij over drie jaar, wellicht dat je voor het prijsverschil de maandlasten drie jaar lang kan rechtvaardigen.

