4 August 2012, 22:38
Beiden zijn niet de allergoedkoopste om te rijden.
De V70 XC heeft AWD, wat vaak stuk gaat en reparatie ervan is niet goedkoop (alhoewel het AWD-gedeelte wel weg te halen valt waardoor het een voorwielaandrijver wordt, maar dat kost ook wat geld). De V90 heeft als nadeel het Nivomat-gedeelte achter: mocht dat stuk zijn dan moeten de schokbrekers vervangen worden en die zijn niet alleen prijzig, maar ook eens lastiger te krijgen tegenwoordig. Een aantal leveranciers is namelijk gestopt om die dingen (gemaakt door Sachs) in het assortiment te houden.
Motorisch zijn ze nagenoeg gelijk: de 6-cilinder van de 960 is gewoon hetzelfde als een 5-cilinder van een 850/V70 maar dan met een cilinder meer. Wel wat dorstiger natuurlijk.
Als de V70 XC met die km-stand net zo duur is als de V90 dan zou ik wel wat argwaan hebben.

Motorisch zijn ze nagenoeg gelijk: de 6-cilinder van de 960 is gewoon hetzelfde als een 5-cilinder van een 850/V70 maar dan met een cilinder meer. Wel wat dorstiger natuurlijk.

