14 July 2012, 07:36
Mijn huidige stuurhuis heeft speling, dus ik moet sowieso het een en ander aan de vooras gaan doen. Die paar centen voor die fuseekogels kunnen er dan ook wel af, zeker als ik dan de juiste, door de Volvo ingenieurs berekende types heb. Daarbij is sleutelen voor mij een hobby, gelukkig.
Ik heb op de sloop een ander, goed stuurhuis gevonden van een '86er 240 station. Er schijnen 3 types stuurhuis te zijn als ik me goed heb ingelezen. Ik weet niet of er ÃÃn tussen zit die een wat directer stuurgevoel geeft.
Hoe dan ook, ik ben met die motorombouw bezig dus de bekrachtigingspomp is van een BMW m50. Ik moet de slangen aan elkaar gaan koppelen. Ik weet niet of die pomp sterker is. BMW gebruikt ZF stuurhuizen die sterk op het Volvo stuurhuis lijkt dat ik nu heb liggen (teveel sludge erop om type te zien, moet het nog schoonmaken, maar ik was al blij dat ik hem met pomp, reservoir en al onder die sloper heb kunnen krijgen.). Ik overweeg met grotere poelies te gaan experimenteren als het stuurhuis zo overbekrachtigd blijft. Andere suggesties ook welkom trouwens.
Ik heb op de sloop een ander, goed stuurhuis gevonden van een '86er 240 station. Er schijnen 3 types stuurhuis te zijn als ik me goed heb ingelezen. Ik weet niet of er ÃÃn tussen zit die een wat directer stuurgevoel geeft.
Hoe dan ook, ik ben met die motorombouw bezig dus de bekrachtigingspomp is van een BMW m50. Ik moet de slangen aan elkaar gaan koppelen. Ik weet niet of die pomp sterker is. BMW gebruikt ZF stuurhuizen die sterk op het Volvo stuurhuis lijkt dat ik nu heb liggen (teveel sludge erop om type te zien, moet het nog schoonmaken, maar ik was al blij dat ik hem met pomp, reservoir en al onder die sloper heb kunnen krijgen.). Ik overweeg met grotere poelies te gaan experimenteren als het stuurhuis zo overbekrachtigd blijft. Andere suggesties ook welkom trouwens.

