12 July 2012, 14:16
Marc1970 schreef:Ach, een beetje roest, dat stelt niks voor. Zal ooit een keer gelekt hebben dat er water op de bodem stond. Volvo roest is sterker dan verse autoplaat van 2012. Ik zou de boel weer waterdicht maken met polyester matjes, rafelige kitranden wegsteken, de roest stoppen met wat je hebt liggen en flink eroverheen verven binnen en buiten.
Als je dit soort plekken netjes wil lassen moet je echt tientallen centimeters goed blik weghalen om een paar gaatjes.
En die bodemplaat zit er ook keurig genoeg in. Als je merkt dat-ie 'plopt' kan je proberen het originele profiel wat voort te zetten ter versteviging, gewoon meppen met de hamer evt. een blokje hout/krik eronder o.i.d.
Dat is een pragmatische oplossing Marc! Misschien maakte ik van een mug alweer een olifant
. Vanochtend stapte ik in de Volvo en ik zag opeens een plasje water liggen vlak bij de plek die nu verroest is. Het lijkt er op dat dit water langs de achterbank vanuit de wielkas koker of uit de sponning van het rechter achter raam kruipt. Nou heeft het ook behoorlijk geregend gisteren, maar de oorzaak verhelpen, lijkt me in deze wel verstandig. Ik zal de oorzaak eerst eens opsporen, dan dit gaatje dichten met polyester, verder kan ik morgen langs een DHZ klusser in Bedum, die kan wellicht de dorpels en de wielkassen netjes dicht krijgen.
De bodemplaat die je ziet op de foto is van dikker materiaal dan de oorspronkelijke bodemplaat. Ik hoor deze ook niet ploppen ofzo. Zie nog wel wat gaatjes, dus dat zal ik ook dicht maken met polyester hars oid.
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel

