28 June 2012, 22:15
Het spruitstuk waar de turbo op zat toen ik hem kocht heb ik gebruikt op mijn blok, dit paste exact dus neem ik aan dat het ook van een red block af komt. Zoals aangegeven was het enige verschil dat er geen tappen in zaten om het hitteschild voor de bougies te bevestigen.
Als ik me niet vergis geeft het uitlaatspruitstuk van een 740 ook minder weerstand mbt het uitlaatgas?
Ik heb ook nog een Mitsu td03-13 c liggen. bij deze turbo moet je wat knutselen om de leidingen goed te krijgen. Verder heb ik begrepen dat deze een vrij klein turbinehuis heeft waardoor hij al snel gaat spoelen maar gaat inzakken als je op toeren komt. Lekker om te cruisen maar je mist dat lekkere stuk vermogen bovenin, daarom maar niet gemonteerd.
Als ik me niet vergis geeft het uitlaatspruitstuk van een 740 ook minder weerstand mbt het uitlaatgas?
Ik heb ook nog een Mitsu td03-13 c liggen. bij deze turbo moet je wat knutselen om de leidingen goed te krijgen. Verder heb ik begrepen dat deze een vrij klein turbinehuis heeft waardoor hij al snel gaat spoelen maar gaat inzakken als je op toeren komt. Lekker om te cruisen maar je mist dat lekkere stuk vermogen bovenin, daarom maar niet gemonteerd.
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio

