28 June 2012, 18:47
thuur schreef:Typisch kwaaltje. Heb laatst een 240 gerepareerd met dit euvel (startte soms niet). Solderingen gescheurd, dus tin verwijderd en opnieuw gesoldeerd. Ook bleef 1 relais een klein beetje plakken. Met een stukje fijn schuurpapier geschuurd en remmenreiniger de rest laten doen
De boosdoener:
Behuizing loswippen met een kleine platte schroevendraaier:
De ingewanden:
Het printje:
Close-up, als je goed kijkt zie je dat haast iedere soldering gebroken is....
En geheel opnieuw gesoldeerd:
Overigens is dit een echte Volvo kwaal. Zover ik weet heeft de 700, 800 en 900 serie ook last van gebroken solderingen van het brandstofpomprelais :-\
Gr 8)
Mijn 740 rijd top en dan in ene valt ie stil. Statioair of 130 kmh maakt niks uit. Heb inmiddels wel een beetje tunnelvrees. Maar ga zeker even kijken naar dit relais net als de koolbortstels van mijn dynamo. Bedankt!