27 June 2012, 10:26
Jw240 schreef:mooi! mar geen typfoutje ergens? want 280 NM bij 3000 toeren is niet echt 200 pk.
De verhouding tussen PK en koppel is mij nooit geheel duidelijk geworden. Wat me opvalt is dat met name de kenners (autosport) meer waarde hechten aan het koppel dan aan het aantal PK.
De tuner gaf aan dat de verhouding PK/ Koppel goed was. Eerst schieten de PK's omhoog, als deze gaan dalen gaat het koppel omhoog. Heb jij hier meer inzicht in? Ik kan je het diagram wel mailen.
Voor het gevoel trekt de motor van 3000 rpm tot 6000 rpm continu op vol vermogen door.
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio

