30 September 2012, 21:23
Ik laat binnenkort mijn b27e motor reviseren. Deze komt uit een 265 uit '78. Koppakking was lek, en het hele carter zat vol koelwater. Alleen koppakking vervangen leek me niet verstandig omdat er misschien wel meer mis is.
Twee vragen:
-Wie kan vertellen waar ik de revisiegegevens kan vinden voor het opboren van de oliekanalen naar de nokkenas. Ik heb gelezen dat deze te klein zijn en bij revisie worden opgeboord naar b28 afmetingen. Het revisiebedrijf vraagt hier gegevens van. Tot hoeveel mm moet worden opgeboord en zijn daar vanuit volvo ooit aanwijzingen voor gekomen dat dit moest gebeuren?
-de volvo b27e motoren hebben meer last van kapotte koppakingen dan peugeot en renault met dezelfde motoren. Weet iemand wat hiervan de oorzaak is en hoe deze verholpen kunnen worden?
Groet, Joost
Twee vragen:
-Wie kan vertellen waar ik de revisiegegevens kan vinden voor het opboren van de oliekanalen naar de nokkenas. Ik heb gelezen dat deze te klein zijn en bij revisie worden opgeboord naar b28 afmetingen. Het revisiebedrijf vraagt hier gegevens van. Tot hoeveel mm moet worden opgeboord en zijn daar vanuit volvo ooit aanwijzingen voor gekomen dat dit moest gebeuren?
-de volvo b27e motoren hebben meer last van kapotte koppakingen dan peugeot en renault met dezelfde motoren. Weet iemand wat hiervan de oorzaak is en hoe deze verholpen kunnen worden?
Groet, Joost