Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koppakkingen b27e vervangen
Sinds kort heb ik flink wat witte rook uit de uitlaat wanneer ik wat pittiger gas geef dan normaal. En viel me op dat ik zo elke 300 á 400km een literje koelvloeistof moet bijvullen, dus ik trek de oliedop eraf en zie mayonaise klodders, ook op de pielstok en zie ook enige verkleuring van de koelvloeistof (Of ik heb daar per abuis eens de gele bij de blauwe gegooid, maar ik vermoed olie). 1 + 1 = 2 dus denk ik dat een koppakking zijn beste tijd heeft gehad. Verder loopt hij nog lekker stabiel en merk geen andere vreemde zaken, het zal dus waarschijnlijk maar een klein lekje zijn. Maar toch, dit moet toch echt snel verholpen worden.. :-\

Is zoiets nou een moeilijke tijdrovende klus? Heb een monteur ooit eens horen fluisteren dat dit bij PRV blokken geen fijne klus is. En ik vraag me ook af of ik genoeg heb aan alleen de bestaande pakkingset van nordicar en nieuwe oliefilter. Of zijn er nog andere zaken die ik maar beter meteen erbij kan laten meekomen?
Zijn er hier b27 rijders die deze klus al eens hebben gehad? Smile
Antwoord
Een schone werkbank complete pakkingset zoals je zelf al schreef.
Een paar flessen remreiniger veel schone doeken.
De koppakking zelf vervangen is niet veel werk maar het inlaatspruitstuk met kjet systeem heeft ook veel werk nodig.
Alle pasvlakken moeten echt goed schoon en onbeschadigd zijn anders krijg je vacuüm lekkages.
Alle onderdelen echt goed schoonmaken dus.
Alleen daar ben je dus al een aardig tijdje mee bezig.
Dan de nokkenas kettingen met alles wat daar bij hoort er af, zal je dus ook wel ÃÃn en ander aan moeten vervangen.
Kan zo nog wel even boor gaan maar koop eerst eens een http://www.vomd.nl/index.php?main_page=p...cts_id=377
Heb ik ook en echt je kan niet zonder!
Als alles er af is haal je kleppen er ook gelijk uit, kleine moeite als alles er toch af is, en vervang wat nodig is.
Al met al is het geen blok wat een onervaren sleutelaar zo maar even uit elkaar haalt, en dan weer in elkaar Wink
Om je een hoop ellende te besparen, koop dat boek!, kan jezelf inschatten of je genoeg ervaring hebt.
Als alles weer loopt zoals het hoord, tja wel een erg mooi geluid als je gas geeft ;D
Het laten doen zal erg kostbaar worden en ik denk dat je weinig mensen kunt vinden die er zin in hebben.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
:'( Ik zag de bui al hangen ;D ik ben dus zo'n liefhebber zonder plaats (over tijd maar niet te spreken, maar wanneer ik plaats had dan speelde tijd eigenlijk helemaal geen rol). Ikzelf ben niet een totaal onervaren sleutelaar, misschien wel wat betreft v6 pitters maar in basis blijft het vergekijkbaar en zou ik het wel aandurven. Dat boek dat heb ik al, is inderdaad een must om te hebben zelfs al voor de kleinere klusjes Tongue. Het grote nadeel is dus dat ik het moet laten doen en als ik zo lees wat je schrijft is dus het risico groot dat dit half werk gaat worden. Met alle gevolgen van dien.. Alles wat extra vervangen dient te worden moet natuurlijk eerst worden geconstateerd en dan nog eens worden besteld (mits nog verkrijgbaar via after market). Hoewel ik geen gebroken klepveren of verbrande kleppen verwacht 10.000km geleden zijn de kleppen nog gesteld en compressie gemeten, alles was ok en was nog in prima conditie zoals nokkenas. Die laatste 10.000 heb ik als een ouwe sok gereden dus verwacht ik geen grote nare verassingen. Zelfs nu merk ik niets aan de prestaties en loopt de motor hartstikke goed, nu het wat minder koud is is die witte walm ook weer stukke minder.

Misschien moet ik maar eens serieus op zoek gaan naar een droog stallingsplekje en wachten op betere tijden (meer plaats voor zelf te sleutelen). Maar eerst zal ik eens met een paar monteurs gaan babelen wat de optie zijn, ik wil m'n 265 eigenlijk niet missen en blijven rijden.

In ieder geval hartelijk bedankt voor je reactie.. Smile En hopelijk tot snel maar weer..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bobine met voorschakelweerstand te vervangen door bobine zonder voorschakelweerstand? Arjan. 48 17.477 31 May 2022, 17:39
Laatste bericht: Marc1970
  tussendemper vervangen adrianus240 2 2.044 25 July 2021, 20:54
Laatste bericht: Grey240Polar
  Volvo 230K vervangen door B230F Rafiq 5 4.411 15 July 2021, 16:57
Laatste bericht: Dopski
  940 B230FB waterpomp lekt na vervangen lonnebol 9 5.954 23 January 2021, 18:43
Laatste bericht: Volvo240
Photo distributie riem vervangen, positie tussenas? B200f superD 9 4.929 25 November 2020, 14:10
Laatste bericht: superD
  Uitlaat Volvo 240 vervangen stoffel 12 11.357 2 July 2018, 20:05
  Vervangen van B200F door B230F. polestar-volvo 4 5.180 5 April 2018, 20:38
Laatste bericht: RM
  240 Slechte koude start na vervangen LMM henri84 25 20.032 17 February 2018, 16:36
Laatste bericht: henri84
  Olie vervangen '92 240 GLE UraniumFever 12 11.141 3 December 2017, 16:26
  Motorsteun last minute laten vervangen? ja/nee Arjen van Hattem 10 11.356 20 July 2017, 18:29
Laatste bericht: PdeBruijne

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)