7 January 2011, 17:05
Sinds kort heb ik flink wat witte rook uit de uitlaat wanneer ik wat pittiger gas geef dan normaal. En viel me op dat ik zo elke 300 á 400km een literje koelvloeistof moet bijvullen, dus ik trek de oliedop eraf en zie mayonaise klodders, ook op de pielstok en zie ook enige verkleuring van de koelvloeistof (Of ik heb daar per abuis eens de gele bij de blauwe gegooid, maar ik vermoed olie). 1 + 1 = 2 dus denk ik dat een koppakking zijn beste tijd heeft gehad. Verder loopt hij nog lekker stabiel en merk geen andere vreemde zaken, het zal dus waarschijnlijk maar een klein lekje zijn. Maar toch, dit moet toch echt snel verholpen worden.. :-\
Is zoiets nou een moeilijke tijdrovende klus? Heb een monteur ooit eens horen fluisteren dat dit bij PRV blokken geen fijne klus is. En ik vraag me ook af of ik genoeg heb aan alleen de bestaande pakkingset van nordicar en nieuwe oliefilter. Of zijn er nog andere zaken die ik maar beter meteen erbij kan laten meekomen?
Zijn er hier b27 rijders die deze klus al eens hebben gehad?
Is zoiets nou een moeilijke tijdrovende klus? Heb een monteur ooit eens horen fluisteren dat dit bij PRV blokken geen fijne klus is. En ik vraag me ook af of ik genoeg heb aan alleen de bestaande pakkingset van nordicar en nieuwe oliefilter. Of zijn er nog andere zaken die ik maar beter meteen erbij kan laten meekomen?
Zijn er hier b27 rijders die deze klus al eens hebben gehad?