Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waarom heeft mijn 86'er 240DL heel veel VDO/Volvo metertjes?
#1
Hallo allemaal,


Sinds een paar jaar ben ik de gelukkige eigenaar van een 240DL Polar station, en nu sindskort een 245 Polar erbij gekocht.

Tijdens de zoektocht naar deze laatste kwam ik erachter dat de 240DL toch wel wat bijzonderheden heeft, er zitten namelijk boven de bovenste ventilatieroosters in het midden van het dashboard een heleboel metertjes! En: allemaal voorzien van Volvo-logo (ik denk dat het VDO is) en allemaal werkend!

We hebben: Een motor-vacuummeter, een toerenteller, een buitenluchttemperatuurmeter, een oliedrukmeter en een olietemperatuurmeter!

En dan nu de vraag: Wie weet bij welke uitvoering dit hoorde? Of was het optioneel? Het zit ingebouwd in een kunststof inbouwframe dat duidelijk gemaakt werd naar de vorm van het dashboard (dus alleen voor deze auto's)...

Wie o wie weet hier meer over?

Oh ja, die mooie blauwe stoffering blijkt een Pullman-interieur te zijn, wellicht helpt dit e.e.a. te verklaren?
Antwoord


Berichten in dit topic
Waarom heeft mijn 86'er 240DL heel veel VDO/Volvo metertjes? - door dens245polar - 13 June 2012, 22:49

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 940 kachelkraan Volvo240 1 173 29 May 2026, 08:58
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 940 met startblokkering Volvo240 3 251 21 May 2026, 22:17
Laatste bericht: Volvo240
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 1 2.565 19 September 2025, 20:18
Laatste bericht: DanielSan
  afsluitdop radiateur volvo 240 2.1 wakka 8 1.827 23 August 2025, 19:33
Laatste bericht: wakka
  Volvo s60 dannyfernandez75 1 683 6 February 2025, 00:01
Laatste bericht: BartJu
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 1.759 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 1.640 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 2.148 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  Hellup! Mag ik alsjeblieft mijn originele account terug? Hannes 2 1.972 25 March 2023, 01:36
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 3.353 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)