30 September 2012, 21:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 September 2012, 22:36 door Marc1970.)
Ik heb wel eens ergens gelezen dat Peugeot, Renault en Volvo elk hun eigen koppakking gebruikten. Aangezien P en R veel meer ervaring hadden met natte cilinderbussen, zullen hun koppakkingen ook wel beter zijn.
De bussen hebben een voetpakking trouwens, kan me voorstellen dat er onderlangs ook water bij de olie kan komen.
Interessante opbouw trouwens, de koppakking hangt over hele stukken gewoon in het koelwater. PRV uit elkaar: http://rottbott-studios.com/DeLoreanProject/engine.html
http://rammstein.dfmk.hu/~phoenix/XM-PRV-V624vRebuild/
Discussies over olieboringen en nokkenassen: http://www.projectvixen.com/DMCNews-arch...49928.html er is naar men zegt iets veranderd in de kop, maar het is niet duidelijk of dat de olieboringen zijn.
Misschien interessant als je hem kan vinden: Volvo TSB 21112 APR 84 Engine - Excessive Camshaft/Rocker Arm Wear Gaat over de voorgeschreven olie, 10W40 naar 10W30: http://www.projectvixen.com/dmcforum-arc...25588.html
De bussen hebben een voetpakking trouwens, kan me voorstellen dat er onderlangs ook water bij de olie kan komen.
Interessante opbouw trouwens, de koppakking hangt over hele stukken gewoon in het koelwater. PRV uit elkaar: http://rottbott-studios.com/DeLoreanProject/engine.html
http://rammstein.dfmk.hu/~phoenix/XM-PRV-V624vRebuild/
Discussies over olieboringen en nokkenassen: http://www.projectvixen.com/DMCNews-arch...49928.html er is naar men zegt iets veranderd in de kop, maar het is niet duidelijk of dat de olieboringen zijn.
Misschien interessant als je hem kan vinden: Volvo TSB 21112 APR 84 Engine - Excessive Camshaft/Rocker Arm Wear Gaat over de voorgeschreven olie, 10W40 naar 10W30: http://www.projectvixen.com/dmcforum-arc...25588.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969