15 October 2012, 17:51
keter schreef:Dat heeft weer te maken met de overgang van OHV naar OHC. De lichtere 'valvetrain' staat toe dat de flanken van de nokken steiler zijn. Daardoor is de effectieve duratie groter bij gelijke 'advertised duration'.
De A-as van de B20 vind ik overigens niet zo hoogtoerig; doortrekken boven de 4500 heeft niet zo veel zin.
Edit: Dennis, dat klopt. De lift heeft zeker invloed op het gedrag van de as, maar nauwelijks op het toerengebied waar de as goed werkt. Tenzij de lift zo laag is dat de motor wordt gesmoord bij hogere toerentallen.
En wat als we een VX3 in een B21F (Amerikaanse GLT) slingeren?
Verhaal van Ã-as in B20 blok klinkt veelbelovend......
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..